Thursday, January 24, 2013

Anak muda penentu PR ke Putrajaya- Dr Abu Hassan
Muslimeen-United at Muslimeen United - 1 hour ago
KUALA LUMPUR : Golongan muda akan menjadi penentu kejayaan Pakatan Rakyat (PR) ke Putrajaya, kata Pengasas Zentrum Future Studies, Prof Dr Abu Hassan Hasbullah. Beliau berkata, meskipun tarikh Pilihan Raya Umum ke 13 belum diumumkan, namun momentum sokongan golongan muda pada masa ini lebih menyebelahi PR. “Banyak isu yang berlegar berkaitan dengan anak muda menjadi topik hangat, daripada tuntutan pendidikan percuma, hapus PTPTN dan AUKU. Oleh sebab itu PR dilihat dekat dengan mereka. “Golongan ini sebenarnya akan memberikan kesan memandangkan mereka tidak mengundi berdasarkan kepopu... more »

Kantoi!! 4 Menteri Gagal Ujian SPRM, Di Nasihat Elak Bertanding PRU13

Muslimeen-United at Muslimeen United - 1 hour ago
SHAH ALAM – Beberapa parti politik dijangka terpaksa menggugurkan nama-nama besar daripada menjadi calon mereka dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13).Pengguguran itu tidak boleh dielakkan kerana beberapa tokoh itu gagal dalam ujian tapisan yang dilakukan oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) kerana mempunyai masalah dengan undang-undang. Antara nama-nama besar yang disebut sebagai mereka yang dijangka tidak akan dicalonkan semula akibat masalah berkenaan ialah seorang menteri besar, seorang ketua menteri dan dua pemimpin tinggi sebuah parti.Difahamkan, perkembangan te... more »

[Edisi Kejam & Zalim] Saksi Dakwa Lihat Polis, Samseng Belasah Lelaki Bergari Hingga Mati

Muslimeen-United at Muslimeen United - 1 hour ago
Seorang pengawal keselamatan dalam keadaan bergari yang dikejar oleh empat anggota polis telah dibelasah hingga mati bersama-sama sekumpulan 20 orang samseng di Hulu Langat semalam, dakwa seorang saksi hari ini. Walaubagaimanapun punca anggota polis cuba menahan mangsa berusia 40 tahun C Sugumaran masih belum diketahui. Beliau didapati dalam keadaan berbogel dan bergari, menurut saksi. Mayatnya pada ketika ini berada di Hospital Serdang dimana keluarga mangsa tidak dibenarkan untuk menjenguk. Menurut saksi yang hadir di hospital hari ini, kejadian tersebut berlaku pada pukul 6.30... more »

Panas ! 5 Ketua Cawangan Umno Mengamuk, Tutup Bilik Gerakan..!!!

Muslimeen-United at Muslimeen United - 22 hours ago
*Marah menteri besar, 9 bilik gerakan Umno Pasir Gudang, Johor ditutup* SEBAHAGIAN besar bilik gerakan Umno cawangan di sembilan kampung setinggan, dekat sini ditutup tanpa sebarang aktiviti persediaan menghadapi Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13), meskipun tarikh yang ditunggu itu semakin hampir. Kali ini rakyat kena cerdik jangan percaya lagi janji-janji BN yang puluhan tahun yang mengarut, mereka lebih mementingkan kroni dan perut dari rakyat. Pengerusi Tetap Umno Bahagian Pasir Gudang, Abu Bakar Alibi berkata, pihaknya tidak akan menjalankan sebarang kerja-kerja persediaan PRU1... more »

Selamat menyambut Maulidul Rasul: Mari kita ikut Nabi

Muslimeen-United at Muslimeen United - 22 hours ago
*PERUTUSAN MAULIDUR-RASUL 1434H* Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang Firman Allah SWT yang bermaksud : Demi sesungguhnya, adalah bagi kamu pada diri Rasulullah itu contoh ikutan yang baik, iaitu bagi orang yang sentiasa mengharapkan (keredaan) Allah dan (balasan baik) hari akhirat, serta ia pula menyebut dan mengingati Allah banyak-banyak (dalam masa susah dan senang) - Surah al-Ahzab, ayat 21 Alhamdulillah, setinggi-tinggi kesyukuran kita panjatkan ke hadrat Allah SWT kerana masih lagi berpeluang untuk berada di dalam bulan Rabiul Awwal tahun 1434 Hijrah i... more »

UMCEDEL: Integriti & Salahgunakuasa BN Akan Beri Kesan Buruk Dalam PRU

Muslimeen-United at Muslimeen United - 22 hours ago
Pusat Kajian Demokrasi dan Pilihan Raya, Universiti Malaya (UMCEDEL) dalam pembentangan kajian mengenai pengundi menjelang pilihan raya umum (PRU) ke-13 menekankan isu integriti dan salahguna kuasa melibatkan pemimpin Barisan Nasional (BN) antara punca utama akan menjejaskan sokongan rakyat kepada mereka. Menurut pengarahnya, Profesor Datuk Dr. Mohammad Redzuan Othman hasil penemuan terkini daripada 26 Disember 2012 hingga 11 Januari 2013 mendapati masyarakat masih lagi peka dan mengambil tahu tentang skandal melibatkan pemimpin BN. "Dalam kajian kami, isu-isu melibatkan pemimpin... more »

Debat Nizar vs Zambry: Gagal dalam berjaya

Muslimeen-United at Muslimeen United - 1 day ago
Debat Darul Ridzuan di antara Nizar dan juga Zambry, sepertimana yang diketahui ramai bahawa Zambry telah menyatakan ketidaksanggupannya untuk hadir kerana tidak sama taraf di antara mereka. Ini dinyatakan Zambry melalui akhbar Sinar Harian Edisi Perak bertarikh 23 Januari 2013. Bukan melalui jawapan kepada surat rasmi yang dihantar Pakatan Rakyat Perak ke pejabat Umno Negeri tempohari. Maka, debat ini tidak jadi walaupun penganjur masih meneruskan program sepertimana yang dirancang tanpa kehadiran Zambry dan Exconya. Gagal Program debat yang diadakan di Hotel Excelsior... more »

[VIDEO] Bekas Jenderal Dedah Kementerian Pertahanan Beli Senjata Secara Rasuah

Muslimeen-United at Muslimeen United - 1 day ago
Bekas Timbalan Panglima Angkatan Tentera Darat Malaysia, Lt Jen (B) Datuk Ghafir Abdul Hamid hari ini pertama kali ke program dihadiri Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim bagi membongkar kepincangan dasar keselamatan negara di bawah Kementerian Pertahanan (Kementah). Pada sidang media bermula jam 11 pagi ini di ibu pejabat KEADILAN, Ghafir mendedahkan pelbagai penyelewengan dan kelemahan urustadbir kementerian itu. Sebahagiannya disebut Pengarah Strategi KEADILAN, Rafizi Ramli dalam twitternya sejurus didedah Ghafir. Rafizi turut hadir mendengar penjelasan tersebut. Men... more »

Usaha ketepi Najib dari kepimpinan Umno macam 'real' nampaknya

Muslimeen-United at Muslimeen United - 1 day ago
Terperanjat juga saya mendengar ‘rumors’ yang berkisar hebat di kalangan UMNO yang Najib sudah sampai masa untuk diketepikan untuk menyelamatkan UMNO dari dihumbankan oleh rakyat dalam pilihanraya ini. Malahan isu ini telah pun ditulis oleh beberapa pihak dalam 'cyber space' yang usaha untuk memaksa Najib meninggalkan jawatan atau membuangnya mengikut saluran parti sedang berjalan rancak. Ada penafian dibuat di kalangan UMNO tetapi penafian di kalangan UMNO itu selalunya adalah cara untuk mengiyakan apa yang dikhabarkan itu adalah perkara benar. Dr Mahathir dan Anwar Ibrahim mena... more »

Memalukan!! Kunjungan Najib ke Gaza dikecam Presiden Palestine..

Muslimeen-United at Muslimeen United - 1 day ago
Kesian kat Najib dan pencacai-pencacainya.. tak sampai 24 jam pencacai-pencacai UMNO berbangga dengan pencapaian Najib sebagai Perdana Menteri Malaysia yang pertama melawat Gaza.. Laporan mengenai kunjungan Najib ditolak oleh Presiden Palestine dan dikecam oleh beliau pula dikeluarkan oleh pegawai berita WAFA. Laporan tersebut telah dipetik dan disiarkan oleh media milik Israel iaitu Israel Nation News dan juga VIVA.co Indonesia. Israel Nation News Ini apa yang dilaporkan oleh Free Malaysia Today.. GAZA: Di tengah kehebohan Datuk Seri Najib Tun Razak melawat Gaza semalam, Presi... more »

100K Sambut Muhyiddin Di Melaka Malam Tadi?

Muslimeen-United at Muslimeen United - 1 day ago
Beginilah suasana sambutan yang diberikan oleh rakyat Melaka kepada Tan Sri Muhyiddin Yassin, TPM dalam satu majlis anjuran UMNO/BN dinamakan MAJLIS PERHIMPUNAN RAKYAT 1MALAYSIA GELOMBANG BIRU NEGERI MELAKA..walaupun diadakan cabutan bertuah. LOKASI: KAWASAN PARKIR KOMPLEKS PKNM, AYER KEROH, MELAKA. PAKAIAN: KORPORAT BN Dengan hampir semua guru dipaksa hadir termasuk kakitangan kerajaan, serta disediakan pengangkutan percuma, makan minum disediakan tetapi begini juga sambutan yang diberikan. MAKNANYA...TSUNAMI PERUBAHAN SUDAH TIDAK MAMPU UMNO TAHAN DENGAN PROGRAM GELOMBANG BIR... more »

Gambar Petanda Umno BN Bakal Berkubur PRU 13..

Muslimeen-United at Muslimeen United - 1 day ago
Cuba anda perhatikan betul-betul baju yang di pakai ali rustam, muhyiddin Addin tak perasan. Ali rustam pakai baju BN di majlis penyerahan bantuan khas awal persekolahan. Gambar ni di rakamkan di smk tun hj. abdul malek, cheng. Amat terdesak umno bn, duit rakyat dikatakan duit mereka. Inilah candu pilihanraya.. bagi RM100 untuk tempoh 5 tahun. Anda cuba bahagikan ler.. berapa yang kita dapat. Projek membodohkan rakyat menjelang pru13.. Baca berita berkaitan di sini.

Perbuatan Sultan Selangor, Sharafuddin Idris Shah berlaga pipi dengan Kavita Kaur amat memalukan

Muslimeen-United at Muslimeen United - 1 day ago
[image: Sultan Sharafuddin Idris Shah berlaga pipi dengan Kavita Kaur] Dalam satu majlis pertunjukan fesyen di mana Kavita Kaur menjadi salah sorang modelnya, Sultan Selangor, Sharafuddin Idris Shah telah turut menjadi tetamu. Melihat kepada kelaku Sharafuddin Idris Shah, timbul beberapa persoalan dihati saya. Lihat dulu turutan gambar yang dipaparkan dan kemudiannya saya amat berharap Mufti Selangor dapat menjawab beberapa soalan *saya di sini*. [image: Sultan Sharafuddin Idris Shah berlaga pipi dengan Kavita Kaur] [image: Sultan Sharafuddin Idris Shah berlaga pipi dengan Kavita Kaur]... more »

TGNA Bidas Najib: Nyawa Di Kerongkong Baru Nak Buat Janji

Muslimeen-United at Muslimeen United - 1 day ago
Kota Bharu: Setelah nyawa berada dikeronkong, Umno Kelantan menawarkan pelbagai projek di negeri ini bagi menghadapi Pilihan Raya Umum 13 (PRU13). Menteri Besar, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, berkata demikian di pejabatnya tengah hari tadi, ketika diminta mengulas janji Perdana Menteri (PM) Datuk Seri Najib Tun Razak, ketika melawat negeri ini semalam. ”Kenapa baru sekarang setelah nyawa BN berada di keronkong, baru nak tunjuk duit ada. “Orang Kelantan dah faham. Jambatan Sultan Yahya ke dua pun sudah berapa lama tak siap. “Tiada kerajaan di dunia ini yang tidak membuat... more »

NASHA Terus Cabar PAS - Iringi Najib di Gaza

Muslimeen-United at Muslimeen United - 1 day ago
Malaysia tidak mengiktiraf Hamas walaupun mendukung pembentukan negara berdaulat Palestin kerana akur dengan ketetapan Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu (PBB) yang tidak mengiktiraf parti itu sebagai kerajaan Palestin, kata Datuk Seri Nazri Abdul Aziz. Menteri di Jabatan Perdana Menteri itu berkata demikian ketika menggulung usul mengutuk keganasan Israel terhadap Palestin menerusi kempen ketenteraan terhadap semenanjung Gaza bermula 14 November lalu.mk Kahkahkah! Kesian terpaksa menebalkan muka demi menunjukkan diri sebagai penyokong Islamis. Sedangkan dalam dunia sebenar mereka m... more »

'Mansang ngelaban': PAS gempur Kota Samarahan

Muslimeen-United at Muslimeen United - 1 day ago
** *(Mansang ngelaban...jerit penyokong Pakatan Rakyat Sarawak)* *KOTA SAMARAHAN:* Parti Islam SeMalaysia (PAS) sekali lagi menggempur Parlimen Kota Samarahan Sarawak kelmarin di dalam misinya menyampaikan mesej penerangan di samping menyalurkan maklumat terkini kepada umum. PAS Kawasan Kota Samarahan selaku penganjur utama “Program Kebangkitan Rakyat Sarawak” itu telah berjaya mendapat perhatian dan sokongan yang jitu daripada penduduk di Samarahan. Dua (2) program utama yang diadakan telah mendapat sambutan luar jangka daripada penduduk setempat terutamanya golongan muda di kawas... more »

BERITA GEMPAR ! BUMI KELANTAN (DARATAN) ADA TELAGA MINYAK...PATUT UMNO GILA NAK TAWAN KELANTAN..!!! (+video)

Muslimeen-United at Muslimeen United - 2 days ago
** * *Menurut sesetengah pihak juga sumber info dari Petronas Negeri Kelantan ( DARATAN ) mempunyai Minyak mentah. Husam Musa berkata, kerajaan negeri akan menulis surat kepada Petronas untuk membuat kajian seismik sendiri terhadap kemungkinan itu. Kerajaan Kelantan percaya kemungkinan wujudnya telaga minyak di daratan negeri itu yang membolehkannya mendapat hak milik royalti 100 peratus untuk diagihkan kepada rakyat. Exco Kelantan Datuk Husam Musa berkata, pihaknya mendapat maklumat Petronas sudah pun membuat kajian seismik membuktikan Kelantan mempunyai telaga simpanan minyak di... more »

Terbaikkkk : Koleksi Gambar Gambar Ustaz Azhar Idrus [UAI]

Muslimeen-United at Muslimeen United - 2 days ago
Adakah anda Like PAS..ujar UAI UAI bersama anak manjanya Uai Bersama Gurunya UAI bersaantai bersama warga kota Fuiyoooo..UAI..Ikon Baru Anak Muda..Koleksi dan klik lagi berita menarik di sini Nukilan Abu Luqman

No comments:

Post a Comment

Terimakasih atas cadangan dan pandangan. **Your suggestion and advice is highly appreciated.** passpk@hotmail.com