Thursday, August 4, 2011

Tukar warganegara: Penjelasan JPN meragukan


Arkib video >
Melayu Bangkit: Pemuda PAS bantah penglibatan IIM
Tukar warganegara: Penjelasan JPN meragukan
Nazri Abdullah   
KUALA LUMPUR, 4 Ogos: PAS mempersoalkan kenapa Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) mengambil masa sehingga 7 bulan mengemaskini data barunya yang melibatkan pertukaran status penduduk tetap kepada warga negara.
 
Kanister: Polis baca tajuk, tak baca kandungan
Hazayani Zakaria   
KUALA LUMPUR, 4 Ogos: "Polis hanya baca tajuk artikel, tapi tak baca isi kandungannya, nampak mereka tidak membuat persediaan langsung," kata Latheefa Koya.
 
Kehidupan Rosmah penuh kontroversi – media Indon
Harakahdaily   
KUALA LUMPUR, 4 Ogos: “Kehidupan Datin Seri Rosmah Mansor memang penuh dengan kontroversi” - Itulah ungkapan yang dilaporkan media Indonesia, KOMPAS.com hari ini.
 
Kontroversi IC bukti desakan Bersih wajar
Harakahdaily   
KUALA LUMPUR, 4 Ogos: Kontroversi terbaru membabitkan kes Penduduk Tetap (PR) yang mendapat kewarganegaraan untuk mengundi dalam pilihan raya, membuktikan tuntutan Bersih 2.0 adalah wajar.
 
Pemuda PAS Perak ucap takziah
Harakahdaily   
IPOH, 4 Ogos: Dewan Pemuda PAS Negeri Perak (DPPN Pk) merakamkan ucapan takziah di atas kembalinya ke rahmatullah, Timbalan Pengarah Jabatan Veterinar Negeri, Rohani Kasim, 38, hari ini.
 
Mohon isytihar tangkapan Bersih tidak sah
Aziz Muda   
KUALA LUMPUR, 4 Ogos: Seorang peserta Bersih 2.0 memohon Mahkamah Tinggi Malaya mengisytiharkan tangkapan polis terhadapnya pada 9 Julai lalu adalah suatu yang salah, tidak sah dan menyalahi undang-undang.
 
PAS Pahang bantah kilang keluar 'penyeri' arak
Khairil Abdul Rahim   
KUANTAN, 4 Ogos: PAS Pahang membantah tindakan sebuah kilang yang beroperasi di kawasan perindustrian Gebeng, dekat sini yang akan memproses ‘bahan penyeri’ arak Daraclar kerana boleh mencemar maruah Islam.
 
Adun Bebas bakal calon BN Perak?
Harakahdaily   
IPOH, 4 Ogos: Melalui maklumat yang diterima, kesemua 4 Adun Bebas memang berhasrat untuk kekal bertanding dan menjadi calon BN pada pilihan raya umum ke-13 nanti.
 
Parlimen perlu dedah konspirator isu PR
Muhammad Yusri Amin   
KOTA BHARU, 4 Ogos: PAS menuntut diadakan sesi ‘pendengaran awam’ (public inquire) diadakan di seluruh negara bagi menyelesaikan isu penduduk tetap yang memegang MyPR merah didaftar sebagai pemilih baru. 
 
Dr Rosti letak jawatan ekoran Siasatan Dalaman
Harakahdaily   
SHAH ALAM, 4 Ogos: Perletakan jawatan Naib Canselor Universiti Selangor (Unisel) berpunca dari siasatan dalaman yang dibuat oleh kerajaan negeri  ekoran laporan ketidakcekapan dan tidak profesional sesetengah pegawainya.

No comments:

Post a Comment

Terimakasih atas cadangan dan pandangan. **Your suggestion and advice is highly appreciated.** passpk@hotmail.com