Monday, March 14, 2011

Bisikan Mumia... Firaun baru kini muncul!



Kaum yang keji dan ganas serta zalim. Kaum pembunuh dan penumpah darah manusia. Kalau nabi disembelih, digergaji disula dan dibakar... apalah sangat manusia lain. Kini penerus kezaliman itu akan terus muncul. Terbaru, Anak sulung bekas Perdana Menteri Rejim Zionis Israel Ariel Sharon mengusulkan untuk membakar bangsa Arab. Laman al-Islam al-Youm melaporkan, Gilad Sharon putra sulung pembunuh kem Pelarian Palestine Sabra dan Shatila dalam sebuah wawancara dengan akhbar Yediot Aharonot mengatakan, orang-orang Arab harus dibakar.
Dia menyatakan, pengepungan atas orang-orang Arab dan Palestina harus diperketat. Gilad Sharon adalah putra Ariel Sharon yang melakukan kejahatan kemanusiaan dengan membunuh 3500 orang di kem pelarian Palestine Sabra dan Shatila tahun 1982. Beliau merupakan Perdana Menteri Israel dari 7 Mac 2001 hingga 14 April 2006.

Sepanjang tempoh itu Ariel Sharon telah banyak merosakkan bumi Palestin. Banyak air mata yang telah mengalir kerana kezalimannya. Ramai pejuang yang telah terkorban kerana kekejamannya. Anak-anak kecil Palestin perlu mengenal erti keganasan, peperangan kerana sikap kejam Ariel Sharon. Hari ini, Ariel Sharon bagaikan mayat hidup selepas 4 tahun koma. Sehinggakan media di seluruh dunia terutamanya media barat berasa malu untuk menerbitkan gambar-gambar keadaan Ariel Sharon yang ada pada hari ini.

Kini Ariel Sharon yang berusia 81 tahun dikatakan mempunyai berat sekitar 15 kg sahaja. Doktor yang merawatnya mengatakan Ariel Sharon akan terus koma sehingga umur 90 tahun. Beliau dah jadi umpama mumia firaun. Terpenjara dalam jasad yang sudah membusuk. Kini mewariskan perangai jahat dan kejam kepada anaknya pula. Sama seperti firaun membakar rakyatnya dalam parit berapi… kini Gilad Sharon nampaknya bakal menjadi firaun baru.

Tidak cukupkah peringatan Allah terhadap golongan ini. Rupanya tak mengehntikan kerakusan dan kejahatan mereka. Sementara itu, dilaporkan bahwa tentara dan penjajah Zionis menyerang warga Palestine yang sedang menunaikan sembahyang di Masjid Aqsa. Serangan yang terjadi Ahad baru-baru ini menyebabkan kecederaan dikalangan jamaah solat. Laporan lainnya menyebutkan bahwa tentara Zionis juga menyerang sebuah daerah di dekat kota Selfit, Tepi Barat Sungai Jordan.

Satu bangsa yang tak mempedulikan orang lain. Herannya! mana Pertubuhan Keselamatan Bangsa Bersatu PBB? OIC? adakah kerana mereka Yahudi & Nasara, mereka diam membisu? Adakah kerana mereka Islam, maka tiada nilai nyawa dan darah mereka?

PANAS!! Pasca Demo Tuntut DNA: Maruah Reformasi Tercabar!!

MARUAH REFORMASI TERCABAR


Saya amat kesal dengan tindakan musuh-musuh Anwar Ibrahim yang mempolitikkan kes mahkamah yang sedang berlangsung.

Beberapa demonstrasi telah dianjurkan di Petaling Jaya, Pulau Pinang dan Ipoh seolah-olah Anwar telah didapati bersalah oleh mahkamah.

Walhal, mahkamah hanya menolak bahan-bahan bukti yang diperolehi secara tidak sah.

Sebagai seorang pendokong Reformasi tegar, saya yakin penuh Anwar ialah mangsa konspirasi politik.

Pemimpin-pemimpin UMNO gentar dengan Anwar Ibrahim lalu terpaksa memfitnahkan beliau.

Mereka berharap dengan menghumban Anwar ke penjara, gerakan Reformasi akan hilang taring.

Justeru itu, saya menyeru kepada Anwar untuk mengambil tindakan tegas supaya serangan-serangan musuh politik ini dapat ditangani.

Anwar wajib menyerah sampel DNA untuk membuktikan beliau tidak bersalah.

Saya percaya langkah tegas Anwar ini akan membuat musuh-musuh politik beliau mati akal.

Saya berkongsi kebimbangan Anwar yang bahan DNA tersebut mungkin akan dimanipulasikan.

Untuk mengelakkan kemungkinan tersebut, saya mencadangkan ujian dan profiling sampel DNA itu dibuat secara profesional dan telus.

Jika perlu, Majlis Peguam, Persatuan Perubatan Malaysia (MMA) dan pakar-pakar genetik antarabangsa yang dilantik oleh Anwar akan menyelia proses tersebut.

Objektif memberi DNA hanya untuk mengenalpasti sama ada DNA lelaki Y yang dijumpai pada tubuh Saiful Bukhari Azlan padan dengan DNA Anwar Ibrahim.

Walaupun jika ditakdirkan DNA-DNA itu padan, Anwar masih mempunyai ruang untuk mempertikai bagaimana air mani beliau diletakkan pada tubuh Saiful.

Anwar Ibrahim sebagai seorang pemimpin Anugerah Tuhan pasti prihatin yang serangan-serangan ini bukannya setakat peribadi beliau sahaja malah ditujukan kepada seluruh gerakan Reformasi.

Bukan maruah Anwar Ibrahim sahaja yang tercabar tetapi kredibiliti semua Reformis juga tergugat.

Anwar Ibrahim harus mengambil langkah berani dan bijak demi keutuhan gerakan Reformasi.

LAWAN TETAP LAWAN!!!

AKTIVIS JALAN TAR

Serangan ke atas Kelantan bertujuan calarkan imej PAS

http://buletinonline.net/images/stories/berita44/Fadhli1.jpg- Pengangguran di Kelantan sebenarnya lebih rendah daripada peringkat nasional
KUALA NERUS
 - Serangan yang dibuat dengan kenyataan-kenyataan 'sumbang' mengenai negeri Kelantan tidak akan mampu menggugat keutuhan pentadbiran dan pemerintahan kerajaan yang diperintah oleh PAS itu.

Setiausaha Akhbar Menteri Besar Kelantan Ahmad Fadhli bin Shaari berkata ia adalah bertujuan untuk mencalarkan imej PAS dimata rakyat Malaysia.

"Yang (mereka) kata tak maju (negeri) Kelantanlah, yang (mereka kata) menganggur ramai (di) Kelantan lah, ini serangan sebenarnya, sebab mereka hendak mencalarkan imej PAS di mata rakyat Malaysia,

"InsyaAllah, kia yakin, serangan-serangan yang dilakukan itu, tidak menggugat keutuhan kita,"katanya ketika menyampaikan ucapan di Kampung Kubang Jela dekat sini pada Ahad, 13 Mac.

Beliau mendedahkan, fakta sebenar kadar pengangguran di kelantan adalah lebih rendah daripada kadar pengangguran di peringkat nasionaldan beberapa negeri yang diperintah oleh Barisan Nasional.

Beliau berkata, menurut buku penyiasatan tenaga buruh yang dikeluakan Jabatan Perangkaan Malaysia tahun 2009, kadar pengangguran di Kelantan adalah 2.2 peratus berbanding 4.0 peratus.

"Rekod pengangguran, tahun 2009, kadar pengangguran di Kelantan 2.2%, kadar pengangguran di peringkat nasional 4.0%, maknanya kadar pengangguran di Kelantan lebih rendah dari peringkat nasional,

"di Terengganu kadar pengangguran 3.5%, di sarawak 4.7%, di Sabah paling teruk, kadar penganggurannya 6.1%,"jelasnya

Beliau yang juga Ketua Penerangan Dewan Pemuda PAS Kelantan menolak dakwaan sesetangah pihak yang memfitnah ramai orang Kelantan yang berhijrah ke luar negeri Kelantan disebabkan tidak ada peluang pekerjaan di negeri Kelantan.

Dengan merujuk Pelan Induk ECER yang dikeluarkan Oktober 2007, beliau menegaskan jumlah orang luar Kelantan yang masuk ke negeri Kelantan sebenarnya lebih ramai dari rakyat Kelantan yang berhijrah keluar.

"rakyat Kelantan yang keluar, bekerja di luar Kelantan (seramai) 21,920 orang, manakala orang luar Kelantan yang masuk ke negeri Kelantan, bekerja di Kelantan (seramai) 24. 460 orang,

"siapa yang kata (negeri) Kelantan tidak ada (peluang) kerja? yang keluar lebih sedikit dari yang masuk,"ujarnya.

Ahmad Fadli juga menyifatkan, serangan yang dilakukan ke atas negeri Kelantan dan Menteri Besar Tuan Guru Dato' Nik Aziz Nik Mat adalah datangnya dari satu pasukan (team) yang sama, diketuai oleh 'pemain tahun 90-an, yang juga mantan Perdana Menteri Malaysia, Tun Dr Mahathir Muhammad. -BO

BO Radio Download this episode (35 min)

Engkaulah Suami Yang Aku Impikan

Ketika engkau mencintaiku, engkau menghormatiku. Dan ketika engkau membenciku, engkau tidak mendzalimiku. (Dr. Ramdhan Hafidz)

Aku masih ingat saat malam pertama kita, saat itu engkau mengajakku soalat Isya’ berjamaah. Setelah berdoa engkau kecup keningku lalu berkata: “Dinda, aku ingin engkau menjadi pendampingku Dunia-Akhirat”.

Mendengar ucapan itu, akupun menangis terharu. Malam itu engkau menjadi sosok seperti Sayidina Ali yang bersujud semalam suntuk kerana bersyukur mendapatkan sosok isteri seperti Siti Fatimah. Apakah begitu berharganya aku bagimu sehingga engkau mensyukuri kebersamaan kita?

Malam itu, aku tidak dapat mengungkapkan rasa syukurku ini dengan ucapan. Aku hanya mampu mengikutimu, bersujud di atas hamparan sajadah. Tanpa bisa aku membendung air mata ini tiada hentinya mengalir kerana mensyukuri anugerah Allah yang diberikan padaku dalam bentuk dirimu.

Akupun berikrar, aku ingin menjadi sosok seperti Siti Fatimah, dan aku akan berusaha menjadi isteri sebagaimana yang engkau impikan.

Dan ternyata sujud itu bukan hanya di saat malam pertama, setiap kali aku terbangun pada akhir sepertiga malam, ku lihat engkau sedang bersujud dengan penuh kekhusukan.

Aku kadang-kadang iri dengan kesolihanmu, engkau terlena dalam sujudmu sedang aku berbaring di atas katil yang empuk dengan sejuta mimpi. Kenapa engkau tidak membangunkan aku? Padahal aku ingin bermakmum padamu agar kelak aku tetap menjadi isterimu di surga. Aku hanya merasakan kecupan hangat melengkapi tidur malamku saat engkau terbangun untuk melakukan solat malam. Apakah kecupan itu sebagai isyarat agar aku terbangun dari tidurku dan melaksanakan solat berjamaah bersamamu? Atau kerana engkau tidak tega membangunkan aku saat engkau melihat begitu pulasnya aku dalam tidurku?

Aku yakin, dengan ketaatanmu pada agama, engkau akan membahagiakanku dunia-akhirat. Tidakkah agama kita mengajarkan bagaimana suami harus menyayangi isteri, membuatnya bahagia, melindungi dan membuatnya tersenyum. Dan sebaliknya, isteri harus berbakti, melayani dan membuat suaminya terpesona padanya.

Aku tidak peduli siapakah engkau, miskin dan kaya tidak ada bezanya bagiku. Aku hanya tertarik pada sosokmu yang bersahaja dan sederhana. Raut wajahmu yang penuh dengan keikhlasan membuatku ingin selalu menatapnya. Lembutnya sifatmu membuatku yakin bahwa engkau adalah suami yang dapat menerima segala pemberian Tuhan dan akan menyayangiku apa adanya.

Aku tidak peduli dengan rumah comel dan sederhana yang engkau persembahkan untuk kita tempati bersama. Rumah yang hanya terdiri dari ruang tamu, kamar kita, dan satu ruangan yang berisi buku-buku terutama buku agama. Namun dari rumah yang comel ini, aku melihat taman surgawi menjelma di sini. Aku yakin engkau adalah sosok suami yang tekun belajar dan memahami agama, dan dengan bekal ini aku yakin engkau dapat membimbingku untuk meraih syurga ilahi. Sebagaimana agama kita telah mengisyaratkan bahawa, barang siapa berjalan dijalan ilmu, maka Allah akan mempermudah jalan menuju ke syurga.

Saat kulihat engkau begitu berbakti kepada kedua orang tuamu dan senang menjalin silaturahim, aku yakin engkau akan berlaku baik pada anak-isterimu. Aku lihat engkau jarang sekali berbicara, tapi masya Allah kalau sedang bekerja, engkau menjadi sosok yang tekun dan rajin.

Dan dari cara tutur katamu, aku mendengar kata-kata mutiara yang penuh hikmah, sehingga yang tergambar dalam fikiranku adalah sosok Lukmanul Hakim, sosok suami dan ayah yang selalu mendidik keluarganya, mengajarkan anaknya untuk tidak menyekutukan Allah.

Sungguh aku bangga mempunyai suami sepertimu melebihi kebanggaanmu padaku. Aku lebih memerlukanmu jauh melebihi keperluanmu padaku. Terima kasih suamiku, kerana engkau telah membimbingku… -dakwatuna


No comments:

Post a Comment

Terimakasih atas cadangan dan pandangan. **Your suggestion and advice is highly appreciated.** passpk@hotmail.com