Monday, July 11, 2011

BERSIH Gari Kotor OK

Sindrom Penipuan - Polis Tak Mengaku Lepaskan Tembakan Ke Hospital Tung Shin

Tiada gas pemedih mata dilemparkan di Tung Sin, kata polis

Pemangku ketua polis Kuala Lumpur Amar Singh hari ini menafikan dakwaan bahawa polis melepaskan gas pemedih mata ke dalam perkarangan Hospital Tung Sin di sepanjang Jalan Pudu, walaupun terdapat bukti yang menunjukkan sebaliknya.

Beliau juga mempertahankan tindakan pegawainya dalam menggunakan "kekerasan yang munasabah" untuk menyuraikan penunjuk perasaan, sambil berkata orang ramai melakukan memprovokasi terhadap polis.

"... Tidak ada gas pemedih mata yang dilemparkan. Saya nampak semuanya, saya ada di sana," katanya dalam sidang akhbar di ibu pejabat polis Kuala Lumpur.

Terdapat banyak dakwaan di rangkaian sosial dengan dengan para saksi dan ahli parti pembangkang menyiarkan banyak gambar dan video menunjukkan anggota polis anti-rusuhan didakwa melepaskan tembakan gas pemedih mata dan meriam air ke dalam perkarangan hospital swasta itu.

Beratus-ratus penunjuk perasaan berada di dalam kawasan tersebut untuk mendapatkan perlindungan.

Apabila ditanya sama ada pihak polis mengetahui mengenai bukti gambar dan video yang menyokong dakwaan tersebut, Amar kelihatan tergamam dan hanya menjawab beliau akan memeriksanya.

Beliau berulangkali menegaskan bahawa gas pemedih mata tidak digunakan ke atas penunjuk perasaan yang berada di hospital Tung Sin, tetapi berkata, beliau tidak ingat sama ada meriam air digunakan.





Kalau tak menipu tidak sah. Sedangkan bukti bergambar begitu jelas dan nyata telah berlaku tembakan gas pemedih mata ke arah perkarangan hospital Tun Shin.

Kerja yang seperti binatang dan tidak berperi kemanusiaan.

Amar Singh yang menipu rakyat Malaysia ini perlu dipecat dari jawatannya. -GB

Petikan laporan semalam:

4:40pm: Pudu - Pesuruhjaya Suhakam, Muhammad Sha'ani B Abdullah mengecam tindakan keras pihak berkuasa ketika berdepan dengan peserta BERSIH.

Pasukan polis bukan sahaja tidak menghormati hak rakyat untuk berhimpun tetapi juga menjejaskan keselamatan dan kesihatan awam dengan melepaskan tembakan gas pemedih mata ke dalam kawasan hospital Tung Shin.

Ditanya apakah sepatutnya respons rakyat terhadap tindakan tersebut, beliau berkata, rakyat Malaysia perlu memilih wakil yang boleh melindungi hak mereka.

BERSIH 2.0 : ADAKAH INI HANYA 6 RIBU ORANG




Wajah-wajah yang berbeza......alahai.....

Anwar dan pengawal keselamatannya cedera......setiap titisan darahnya akan menjadi saksi. Ada orang kata.....ah kenapa tak duduk diam-diam kat rumah?.....alah dik woi...nasi kat pinggan kalau tak suap ke mulut takkan ia masuk sendiri.

Anwar dibawa ke hospital untuk pemeriksaan lanjut. Akan ada orang kata, ah itu hanya lakonan, takkan 1Hospital termasuk staffnya jadi pelakon tambahan.

TG Presiden PAS ditangkap dan mampu memberi senyum kepada rakyat.....TG dibebaskan dan dibawa terus kerumahnya......khuatir jugak mereka...takut-takut pengikut naik 'syeikh'.

Dua gambar di atas, mereka di'layan' seperti sorang penjenayah...perogol. peragut, pencabul, perompak, pencuri.....tapi kawan...tiada siapa peduli hak mereka dicabul melalui ketidakbolehpercaya lagi pengurusan SPR yang bekerja ikut telunjuk bukan dari 'Petunjuk'.

Saudara Khalid Samad juga di'layan' seperti pejuang Palestin di Gaza. Rupanya pun seiras Almarhum Assyahid Syeikh Ahmad Yaassin

Pak Samad Said turut berarak ke arah pem'Bersih'an pengurusan pilihanraya. Tak munasabah seorang Sasterawa Negara sanggup menggadaikan intergriti kalau apa yang difikirkannya tidak betul

Sayu hati melihat ketenangannya. Tak sia-sia segala makanan yang dimakan hingga menjadi darah......darah pula menitis atas perkara yang haq.

Ambiga......berjalan pun dipapah......mana mungkin dikatakan berarak untuk buat huru-hara......yang sebenarnya depa tarak bacaa.

Berbeza dengan wajah ini......ini hanya pelancong perhimpunan....seiring dan sejalan...seindah.....anda sambunglah layan lagu Syarifah Aini dengan Broery Marantika

Apa? 6000 orang je?......ye 6000 orang je boss.

Kalau 6000 orang susah sangat ke nak tangkap? Kau orang saja pun beribu-ribu orang pacak kat situ?......depa 'main silap mata boss. Depa datang dari berbagai-bagai arah.

Mata kau orang yang silap kot.....mata-mata betoilah kau orang ni. Maths Mod dapat berapa dalam SPM?......hehehe malulah boss.

Kau pun malu jugak?......Apa nak buat boss...kami kerja ikut telunjuk, bukan 'Petunjuk'

al-brangionline:

Itulah di antara wajah-wajah 'CLEAN'......anda perlu berfikir dan bertindak.....ke guane?.....alahai.....

Tak nampak pun muka berdemo semalam?......Saya bukan apa,......saya pantau dari jauh.....kita pakai silat 'remote-control'....kita bersilat depan TV.......ada ke sesiapa nak bersumpah laknat dengan saya...sapa yang paling 'Bersih' hati mereka?...ciiiiittttt putaq alam...kata nak 'syahid' nak pertahankan kebenaran, rupa-rupanya 'syahid' dalam selimut......roti tulur satu mamak, lalu dijawab mamak...tulur tarak...eeelek...

BAHARUDIN AHMAD : GAMBAR INI MEMBERI SERIBU MAKNA.

  • Datuk Ambiga Sreenevasan (facing camera) hugs a family member of Baharudin Ahmad during her visit to their home in Kuala Lumpur July 10 2011. — Picture by Jack Ooi


GAMBAR INI MEMBAWA SERIBU MAKNA.
PERJUANGAN RAKYAT MALAYSIA TIDAK AKAN BERAKHIR...


IA BARU SAHAJA BERMULA !!!


BUAT SAUDARA BURHANUDIN ...


KAMI ANAK MUDA TIDAK AKAN SIA-SIAKAN PERJUANGAN

KAMU MENENTANG KEZALIMAN.


KAMI AKAN LAWAN DAN TERUS LAWAN !!!


http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/261421_2212393786374_1143398054_32737625_6016478_n.jpg

Arwah Baharuddin Ahmad berdoa beberapa ketika sebelum digari, sesak nafas dan meninggal dunia.

Gambar arwah Baharuddin Ahmad sebelum diserang polis

http://2.bp.blogspot.com/-CdnwHbZPcsU/ThkY_WeZWVI/AAAAAAAABtk/D37QI9p5nO0/s640/267168_10150238742711097_646501096_7698282_5048993_o.jpg

bersama pimpinan pakatan rakyat

http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/261421_2212393786374_1143398054_32737625_6016478_n.jpg

Arwah Baharuddin Ahmad berdoa beberapa ketika sebelum digari, sesak nafas dan meninggal dunia.

http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/264847_246854645327417_100000086506684_1119906_3029531_n.jpg

Allahuakbar!

hancurkan pemimpin yang zalim dan laknat umno

http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/264921_2251645173551_1320915691_32675008_8227643_n.jpg

TG Nik Aziz baru pulang dari Mekah terus melawat keluarga arwahKerabu Bersuara

PAS Parit Buntar mengucap takziah buat ahli keluarga arwah. Semoga tabah dan bersabar. Allah Maha Adil. semoga roh arwah akan ditempatkan bersama orang yang beriman.Al Fatihah

Video & Gambar : TV3,Media Pencacai Disorak Peserta Himpunan Bersih 2.0








Kah..kah..kah..

Kui..kui..kui..ku..

Ha..ha..ha..ha..ha...nak terkencing aku ketawa,padan muka media pencacai Umporno.Terima kasih pada yang upload video ni.
Nampak sangat bodohnya TV3 ni.Muka pengacara pun kelat semacam je.Tu laa jadilah pencacai lagi kan dah kena,sekali lagi muahahahaha....

No comments:

Post a Comment

Terimakasih atas cadangan dan pandangan. **Your suggestion and advice is highly appreciated.** passpk@hotmail.com