Thursday, August 19, 2010

Islam Adil Untuk Semua

“ISLAM ADIL UNTUK SEMUA”
MUKADDIMAH

Mursyidul ‘Am, Sohibul Fadhilah Dato’ Timbalan Mursyidul ‘Am, Ashab al Fadhilah Ahli Majlis Syura Ulama, Yang Berhormat Timbalan Presiden, Naib-Naib Presiden, Ketua-Ketua Dewan Ulama, Pemuda dan Muslimat, YBhg. Dato’ Setiausaha Agung dan seluruh Jawatankuasa Harian, Ahli-ahli Jawatankuasa Kerja PAS Pusat, Pesuruhjaya-Pesuruhjaya PAS Negeri dan Wilayah Persekutuan, Ahli Jawatankuasa Kerja Dewan-Dewan, Ketua dan Ahli Jawatakuasa Dewan Himpunan Penyokong PAS, pimpinan dan rakan-rakan dari Pakatan Rakyat, NGO, seluruh para perwakilan dan pemerhati, muslimin dan muslimat yang dikasihi sekalian.

2. Bersempena dengan Muktamar Tahunan Parti Islam SeMalaysia (PAS) yang ke 56 ini, saya berdiri mewakili saf kepimpinan PAS ingin mengalu ngalukan kehadiran seluruh perwakilan dan para tetamu ke pertemuan tahunan yang sungguh bermakna ini dengan ucapan Ahlan wa Sahlan wa Marhaban Bikum, serta memanjatkan doa kepada Allah SWT agar dimasukkan kehadiran ini sebagai satu perhitungan ribat fi sabilillah. Marilah kita terus menerus melangsungkan tugas memikul amanah generasi awal yang menubuhkan PAS, sebagai satu mata rantai yang menghubung perjuangan Islam sejak zaman berzaman.
3. Semuanya ini dilaksanakan dengan penuh istiqamah dengan matlamat melaksanakan kewajipan Islah dan Tajdid daripada risalah
Islam yang dibawa oleh Junjungan Besar Nabi Muhammad SAW, untuk menyelamat manusia seluruhnya dengan Islam yang merupakan Rahmat Allah ke seluruh alam, berwawasan dunia sehingga akhirat, dengan mengajak sesiapa yang mahu tanpa sebarang paksaan.

No comments:

Post a Comment

Terimakasih atas cadangan dan pandangan. **Your suggestion and advice is highly appreciated.** passpk@hotmail.com