Saturday, November 13, 2010

Ni dia petugas PAS dari Sungai Petani membantu mangsa banjir cuci rumah

November 12, 2010

By Azman Ahmad · View Photos


abu berkata...Dalam bahagian pokok sena juga, seorang Pengerusi JKKKP telah menyewa satu homestay dan bawa kaum kluarga dan orang kuat dia berpindah duk di homestay situ. Dia tak peduli langsung nasib orang kampung dia yang kena banjir. yang lagi haru, time makan dia pi kedarah kat pusat pemindahan banjir, time tidur dia enak tidur atas katil dalam bilik ada aircond lagi. punya tak malu, dia juga pi daftar untuk dapat bantuan kerajaan yang nak bagi kat manga banjir. hancusss umno dengan perangai JKKKP macam tu

Catat Ulasan dari laman web UMNO "Kedah Times"




anak ttbaru diKL berkata...komen2 mengenai banjir banyak mendedahkan kelemahan kerajaan negeri terutamanya MBnya dalam menangani banjir yang berlaku di kedah baru-baru ini. itulah.....nak buat kerja ni bukan senang macam PAS selaLu kata masa BN perintah dulu. Kalau bab nak kritik....budak sekolah darjah dua pun boleh kritik. bagaimana pula dengan geng2 umno? kerja depa ok ka masa banjir tu? aku nak cerita pengalaman aku. aku bergegas pulang ke kedah dari KL pada hari selasa minggu lepas selepas diberitahu kampung aku, Kg Titi Baru dalam bhg Pokok Sena dilanda banjir. Tujuan aku hanya satu untuk membantu mangsa yg terdiri dari rakan dan saudara mengurangkan tekanan dan trauma mereka. Aku diberitahu bilik gerakan dan pusat pemindahan telah dibuka di Masjid Titi Baru. Amat malang sekali jumlah mangsa yang berpindah ke masjid tersebut amat sikit bilangannya kerana kebanyakan penduduk kampung enggan berpindah ke masjid kerana pusat pemindahan itu yg dikendalikan oleh Pengerusi JKKP dan Setiausahanya. Rata-rata penduduk kampung kata kedua-dua JKKP tu sombong tak ketahuan. Dalam erti kata lain sombong bodoh. Makanan di catu. Disuruh makan nasi dengan kicap saja. Penduduk kampung yang minta air mineral sebotol untuk buat wuduk pun depa tak bagi sedangkan stok beras, telur dan air mineral ada berlambak-lambak. Aku malas nak cerita lagi. Boleh turun pi tanya penduduk kampung Titi Baru pasal JKKP ni. Aku tak bohong. 
Catat Ulasan dari laman web UMNO "Kedah Times"



















Operasi 12-Nov 2010

No comments:

Post a Comment

Terimakasih atas cadangan dan pandangan. **Your suggestion and advice is highly appreciated.** passpk@hotmail.com